how i beat stress

ada banyak perkara yang boleh buat kita rasa tertekan. cuaca panas, suasana bising, pergaduhan, workload yang melampau…dan macam-macam lagi. kalau aku stress…perkara-perkara macam ni la yang selalunya aku akan buat:

  1. jauhkan diri dari orang – kalau dekat kang, potensi untuk mengamuk tu makin tinggi
  2. tidur – bila bangun semula dari tidur, stres aku memang akan hilang sebab aku tak buang masa untuk berfikir tentang perkara-perkara yang negatif
  3. makan aiskrim – untuk menyejukkan badan. aiskrim sedap… time sedih pun aku akan makan aiskrim jugak🙂
  4. mandi – air bukan je dapat menyejukkan badan, tapi hati jugak…tak percaya? cuba la mandi masa tengah stres…mesti rasa lebih segar lepas tu
  5. menyanyi dengan suara yang nyaring – hmmm…ni la perkara yang paling aku suka. masa menyapu nyanyi…dalam bilik air nyanyi…
  6. mengemas rumah dan menyental lantai tandas lepas tu, mandi – ni satu lagi cara meredakan stres yang sangat bermanfaat. biasanya aku buat hujung minggu. kesannya, rumah jadi bersih, sejuk mata memandang…

amacam? kalau ada yang nak ditambah lagi…silakan beri komen ye…saya amat menghargainya

One thought on “how i beat stress

  1. fiain says:

    aq law stress salu mara2.kkdg owg y x uat sala pon trt jd mangse aq..
    smtme aq elangkn stress dgn cre aq duk lam blk air lame2.
    aq salu duk bwh air pncot sampai aq sejok..
    hahaha
    brok tol pagai.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s