panas hati

hari ni aku mengamuk kat budak-budak Tahun 6M. tak pandai nak senyap. dahlah hari panas. tahap kesabaran aku pun ada hadnya. aku betul-betul dh bagi peluang kat diorang selama ni. aku tak pernah menghukum apatah lagi mengherdik atau mencaci maki mereka. hari ini aku lepaskan semua kemarahan aku. naik pucat muka budak-budak tu tengok aku meradang. hah, padan muka korang. lepas mengamuk, aku terus tinggalkan kelas tu dan tak nak masuk lagi (aku eksyen je sebenarnya. mana boleh tinggalkan kelas bulat-bulat macam tu. kalau ada apa-apa hal aku juga yang kena bertanggungjawab. nasib baik masa aku tinggal 2 minit, hehehe). mereka pun aku tinggalkan dan tak lama selepas tu ada seorang wakil kelas datang dan minta maaf. aku diam membisu. semua yang bercakap tak kulayan. biar diorang rasa bersalah sikit.

One thought on “panas hati

  1. haizad says:

    Salam…
    Kekadang kita memang patut wat macam tu. Tak boleh bagi muka sangat. Lagi nak pekse lagi buat perangai mau tak hangin satu badan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s