awal pagi ni

terlewat sampai ke sekolah… terukla. pukul 6.15 baru terbangun. lepas tu berkemas-kemas macam lipas kudung. hahaha…itu je yang dapat menerangkan keadaan aku pada pagi ni di rumah sewaku yang kecil dan comel. memang macam ni la nasib orang yang duduk sorang2… terlambat bangun, tak de sapa nak kejutkan. kalau di rumah, emak la yang tukang kejutkan kalau aku dah tak sedar-sedar diri nak bangun pagi.

apa pun, next week…aku takkan tinggal sorang. mak dah suruh aku pindah balik ke kampung. dah tak bagi aku menyewa. risau juga rupanya orang tua aku bila aku dok sorang-sorang ni. maklumla…anak dara. hehehe…

aku pun dah bagitau kat tuan rumah yang aku akan pindah keluar kalau tak minggu ni, minggu depan. sempat lagi mengadu pasal tangan aku yang berbintik-bintik merah lepas meredah rumpun serai hujung minggu lepas. pakcik tu cakap, kena gigit agas. hah, padan muka aku. lepas tu dia suruh anaknya hantarkan krim sapu untuk letak kat tangan…hari ni masuk dua hari aku letak krim sapu tu tapi takde kesan apa-apa pun. risau ni… apsal lambat sangat baiknye…

malam tadi H berleter kat aku sebab tak bagitau dia pasal tangan yang gatal ni. dia komplen aku, tak pernah bagitau orang kalau sakit ke, demam ke…suka sangat simpan sorang-sorang. dah tu, tak nak makan ubat. degil sangat. haha…bagi aku hal ni hal kecik je. kalau sampai aku masuk hospital baru la bagitau dia. aku tak suka buat orang risau. sebab tu la kalau sakit tak teruk, aku tak cakap kat sesapa…tanggung sorang-sorang je. hm, belum lagi dia tau pasal aku bawa kerja balik ke rumah. lagi teruk aku kena leter kalau dia tau…hehe…pasal tu biar la rahsia. biar dia tak tau. shhhhhhh…

4 thoughts on “awal pagi ni

Leave a Reply

