sakit…

demam panas dan batuk. tekak pun dah rasa pahit asyik makan ubat je. tak ada ke ubat yang manis dan boleh menyembuhkan??? hari ni aku tak turun ke sekolah. semalam, doktor beri aku cuti sakit sehari untuk berehat di rumah. agak-agak mesti bosan seharian di rumah. nasib baik ada laptop dan line internet untuk hilangkan kebosanan ni.

H pula awal pagi dah mesej. seronoknya… dia tanya dah sihat ke belum? baik betul buah hati aku ni. masa demam aku teruk sangat sehari yang lepas, dia risau sangat. beberapa kali dia call. dia takut apa2 hal terjadi padaku. maklumla, sekarang kan musim banyak penyakit.

Aku dah beberapa hari tak contact A. dia pun langsung takde mesej atau call. mungkin macam ni lebih baik. aku betul2 tak dapat nak terima dia. aku tak rasa aku dapat hidup dengan dia as a husband and wife. aku sangat sayangkan H. dan aku dah merasa betapa seksanya aku bila berjauhan dengan H. kalau A contact aku nanti, aku akan terus terang pada dia. tak apa lah kalau dia nak marah aku, sumpah aku atau apa-apa je. aku dah nekad. kalau dulu aku cakap aku tak kisah kahwin dengan orang yang aku tak cinta, sekarang dah tak sama. aku tak boleh kahwin dengan orang yang aku tak cinta. perbuatan tu sama macam menyeksa diri sendiri. yang aku risaukan sekarang, penerimaan mak dan bapa terhadap H. dapat ke mereka terima dia? aku cuma berdoa yang mak dan bapaku dapat terima dia. kalau tak, aku tak tahu apa yang patut kulakukan…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s