teruskanlah

pernahkah kau bicara
tapi tak didengar
tak dianggap sama sekali

pernahkah kau tak salah
tapi disalahkan
tak diberi kesempatan

kuhidup dengan siapa
ku tak tau kau siapa
kau kekasihku
tapi orang lain bagiku

kau dengan dirimu saja
kau dengan duniamu saja
teruskanlah…teruskanlah…
kau begitu

kau tak butuh diriku
aku patung bagimu
cinta bukan kebutuhanmu

sedih lirik lagu ni kan? lagunya pun sedih. kesian perempuan yang mengalami keadaan macam yang diceritakan dalam lagu ni. satu masa dulu, aku pun pernah mengalami keadaan macam ni. memang sedih. hanya orang yang mengalaminya tahu bagaimana rasanya diabaikan macam tu.

apa pun kisah yang dah berlalu jangan di ‘teruskanlah…’ Kalau nak teruskanlah pun boleh tapi…teruskanlah dengan kehidupan sekarang. jadikan ia lebih bermakna dan bernilai supaya kita tak menyesali sebegitu banyak masa yang dah kita sia-siakan untuk melakukan perkara-perkara yang sia-sia.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s