9.10.2009 [Jumaat]

balik lewat hari ni walaupun kelas dah habis 11.40 tadi. aku dah siapkan test paper PSK. isnin ni nak print, then hantar kat PK I. bolehlah tarik nafas lega…untuk seketika. nasib baik juga hari ni kereta tak banyak sangat, jadi mudahla aku nak melencong ke satok. nak uruskan kad aku yang tiba-tiba tak boleh digunakan.kena block pulak. bila g d kaunter, pegawai tu cakap kena bawa buku akaun sekali. aduh…aku terlupa nak bawa buku akaun! terpaksa la balik ke rumah dan kembali semula ke bank… tak sampai sejam, aku muncul balik ke bank tu. hehe…pecut habis aku  hari ni. kesian mak di sebelah. nasib baik dia tak berleter.

esok rakanku akan menamatkan zaman bujangnya…aku sendiri tak sangka dia akan menamatkan zaman bujang secepat ni sebab katanya, dia merancang nak kahwin tahun 2010. apa pun, aku tumpang bahagia. sekurang-kurangnya dia dah tak perlu cari teman yang sesuai untuk menemaninya seumur hidup. semoga rakanku bahagia ke anak cucu…

sebenarnya, hari isnin yang lepas…pukul 2.03 pagi: lepas on henpon, tiba-tiba ada satu mesej dari nombor yang tidak diketahui 013-37…… hatiku rasa berdebar-debar. melalui cara gaya mesej tu, aku rasa dialah tuan punya nombor telefon. huhu… katanya, “beri hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah akan temukan padamu pemilik terbaik. hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah, pasti Allah akan aturkan kehidupanmu sebaiknya.. Nitez.” Rasa rindu pula pada dia. entah bagaimana khabar dia sekarang? dah ada calon isteri ke belum? isk3… dahlah..kang layan perasan, tak terkawal plak air mata ni.

H? ntahlah. masih belum balik ke kuching. rindu memang rindu. malas juga nak cerita tentang dia lagi. aku give up menunggu…biarlah.

pa pahal…fokus terpenting aku sekarang ni ialah KERJA, KERJA dan KERJA.

~end of story~

Leave a Reply

