(T_T)

hm…sedih plak rasanye. bila GB umumkan pertunangan rakanku tadi, semua mata memandang ke arahku lepas pandang dia… aku faham maksud pandangan tue…huhu. dan sekelip mata, ruang bilik guru tu pun ‘bising’ dengan pertanyaan ‘yang sorang single tu, bila lagi?’.

sebenarnya, aku ni tak kisah sangat bila orang tanya bila nak bertunang, bila nak kahwin, bila nak tamatkan zaman bujang. betul-betul aku tak nak peduli pasal hal nikah kahwin ni. tapi, kadang-kadang tu…aku rasa fedap jugak. letih nak mengulang jawapan yang sama, ‘tunggu lah’, ‘lama lagi’, ‘belum…’, ‘kumpul duit dulu’… kenapa la orang-orang ni sibuk sangat nak tengok aku kahwin? bukan selamanya aku nak hidup single macam ni. cuma masanya masih belum tiba. hal kahwin-kahwin ni mana boleh buat sembarangan. kena fikir masak-masak, hati pun mesti dah tekad bulat-bulat nak hidup berkeluarga, nak hidup dengan orang tu, dan bersedia nak tanggung komitmen untuk seumur hidup.

aku…rasanya masih ada sedikit rasa berat hati nak kahwin sekarang. nak fikir masak-masak dulu tentang keputusan yang maha berat ni. memang aku ingin bersama dengannya..tapi…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s