hari kekasih

esoklah harinya… tapi, aku rasa…seperti tahun-tahun yang lepas, aku takkan menyambutnya. ingin, tapi..sudahlah. mungkin aku tak patut menyambutnya pada 14 Febuari sama seperti pasangan kekasih yang lain. kan masih ada hari yang lain…

sekarang ni…aku masih lagi berhubung dengan H. dah putus, tapi…aku tak mahu hubungan kami terhenti. biarlah kami terus berhubung sebagai teman rapat walaupun hakikatnya bila bertemu, kami tak ubah seperti pasangan kekasih yang masih dilamun cinta. huhu…sabar je lah. tak ada apa lagi yang boleh dilakukan selain menerima hakikat yang kami hanya boleh bercinta secara rahsia. tapi, sampai bila???

F…mungkin aku sudah seharusnya melupakan dia. lepas jumpa dengan kak aisyah, aku rasa cintaku untuknya hancur berkecai2….aku pun berusaha membunuh rasa cinta itu dengan rasa benci. benci kepadanya kerana membiarkan aku sendirian padahal dia sudah ada teman yang lain. kejamnya dia. kalau ye pun dah ada orang lain, cakaplah. jangan diam je dan biarkan aku tertunggu-tunggu macam orang bodoh.  nasib baik aku ada instinct yang kurang baik tentang hubungan ni dan buat keputusan untuk putuskan hubungan dengan dia. tapi aku masih tak puas hati lagi. sebab dia langsung tak bagi respon langsung tentang tindakan aku. agaknya itulah yang dia nak selama ni. aku yang putuskan hubungan, supaya aku rasa sedih dan menyesal buat keputusan tu. aduh, sakit betul rasanya.

dahlah. apapun aku patut bersyukur sebab sehingga sekarang aku tak pernah sendirian lama-lama. pasti ada yang ‘singgah’ di hatiku dan menemani aku. memang aku beruntung berbanding rakan-rakan yang masih lagi single dan tak pernah mengalami rasa cinta. aku, single…tapi…selalu jatuh cinta dan selalu dalam perhubungan cinta…dan oleh kerana selalunya aku jatuh cinta, maka selalu lah juga aku terluka. haha…betapa ironisnya! (tawa dalam tangisan)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s