lalu…selalu dan berlalu

terlalu banyak perkara yang dah berlaku. minat nak menulis pun dah mula berkurang. semua masalah hanya dapat dipendam sendiri. selalu…aku hanya membiarkan semua tu berlalu. susah macam mana pun aku hari ni, bila bangun pagi esok, kesusahan tu pasti akan pergi ataupun terus mengganggu. aku hanya mampu mengatakan, “biarlah”

sebenarnya hari ni aku nak ambil road tax di pejabat perodua. lepas tu kena kirimkan benda tu guna pos laju kepada adikku di betong. tapi, alang-alang hati tengah sedih ni, biarlah aku duduk sekejap. pas tulis beberapa ayat, aku akan keluar dengan cerita yang tergantung.

sekarang ni dia ada di kampung, dah beberapa hari balik ke sana. katanya nak uruskan hal kami berdua. syukur, ayahnya merestui hubungan kami. dia minta aku jangan dulu katakan hal ni kepada ibu bapa. tunggu dia balik dan kami berbincang apa langkah yang akan diambil seterusnya. jadi hal ni…biarlah dulu. kemudian baru fikirkan.

selalu gatal tangan stalking kat facebook boyfriend lama. huhuhu…walaupun tahu itu akan sangat menyakitkan hati tapi, masih nak juga tahu tentang perkembangan dia. bukan mengharap, hanya rasa ingin tahu.

semalam…terjadi pergaduhan di rumah. kerana rasa tak puas hati yang terpendam antara kami dan tukang rumah. kerana takut orang tu lari dengan duit yang dah dibayar tapi tak siapkan k harap-harap kerja-kerja renovasi rumah akan berjalan lancar lepas ni.

2 thoughts on “lalu…selalu dan berlalu

  1. pinn says:

    keras nye hati dan jiwa awk ..patut sering berkelahi je hehehehehe…tip igat tu kan lumrah orng poppuam nie kan byk hal ada kala nye bising senegara tpi ada sekala rekternya tersendiri
    oooo kira berkira nak kawin lah nie itu pencapaian yg baik dalam hidup walaupun belum pasti nye lgi ..terus je on pa susah2 kan kalau tak sesuai pun tanggung sendiri ..bak kata setiap kehidupaN ada risiko nye…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s