penantian

pagi tadi aku ke rumah terbuka cikgu K. tengah sibuk berkemas2, tiba-tiba dia hantar mesej kata dia on the way balik ke Johor. dia minta maaf lagi sebab tak dapat tunaikan impian nya untuk berdamping denganku. aku sedih lagi. kataku padanya, cukup2 la minta maaf dan jangan dikenangkan apa yang dah berlaku. aku harap dia akan jaga diri.

petang, sampai je di rumah dia hantar mesej lagi. tanya boleh tak dia datang ke rumah. aku jawab, boleh tunggu cuti nanti. dia cakap nak datang hari ni jugak. aku pun heran, kan ke pagi tadi dia cakap dah on the way balik ke johor? dia tak jawab, tapi terus tanya ada di rumah ke tak. aku jawab ada. then dia kata petang ni nak datang ke rumah dengan adik. tunggu dia sampai tertidur-tidur. tersedar pukul 6. hantar mesej kat dia, tanya di mana. rupa-rupanya dia masih beraya ngan kakak. penantian ini sungguh menyeksakan! tak nak tunggu lagi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s